jalebamooz2

jalebamooz2

jalebamooz2

jalebamooz2

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برای اینکه بتوانید اسناد اسکن شده، عکس یا متون ذخیره شده در فایل PDF خود را به متن تبدیل کنید برای تایپ آنها زمان زیادی را باید صرف کنید که به یک متن تایپی تبدیل شدده تا بتوانید آن را ویرایش کنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به شما بیاموزیم که چگونه عکس یا PDF خود را به یک متن قابل ویرایش تبدیل کنید.

OCR چیست؟

به تکنولوژی ای که تصویر را به متن تبدیل می کند بطوریکه قابل ویرایش باشد (Optical Character Recognition) یا همان OCR می گویند. این فناوری تصویر را از فرمت عکس به متن تبدیل کنید. دانشجویان، مترجمان و … با این تکنولوژی میتوانند مقالات یا نوشته را اسکن و به راحتی آن را به متن تبدیل کرده و از تایپ مجدد آن رها شوند.
چگونگی کار OCR به این ترتیب است که بعد از اینکه از متن یا نوشته اسکن گرفتیم. این فناوری این تصویر را به چند پارتیشن های مجزا از هم تقسیم کرده و در مرحله بعد با استفاده از الگوریتمهای پردازش و هوش مصنوعی کاراکترهای دارای حروف را از دردون متن استخراج میکند. البته خیلی پیچیده از این چیزی می باشد که بیان شد.
OCR دارای دو نوع تایپی مانند مجلات، کتاب یا روزنامه که از قبل تایپ شده اند و دست نویس (متن هایی که با دست نوشته شده ند) می باشد.
OCR درارای یک ورودی که همان تصویری می باشد که ما به آن میدهیم و خروجچی آن که یک فایل متنی از تصویر است (مثلاً به فرمت MS- Word)

OCR 1

روشهای OCR:

1- استفاده از سایت google

2- سرویس آنلاین NewOCR

3- وب سایت Scanned pdf to Word

...

ادامه آموزش را در لینک زیر بخوانید:

تبدیل عکس به متن تایپ شده فارسی

  • ۹۷/۱۰/۲۷
  • مژده صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی